Sunday 24 October 2010

mungkin orang sekarang ni lebih gemar berterus-terang agaknya...
dan kadang-kala saya begitu..
mereka tetap mereka..
fitrahnya memang begitu..
terpulang pada hati untuk bulat-bulat percaya..
atau membuat sedikit research..
harus ingat satu perkara yg dikatakan oleh seorang mereka juga..

"kita dah tak semakin hijau..
walaupun hijau itu sejuk mata memandang.."

oleh itu..
saya perlu cool..
dan sabar juga..
supaya tak cepat melatah..
supaya tak cepat membuat keputusan..
saya bukan takut utk memilih..
tapi saya takut kalau-kalau saya tak bisa membahagiakan..
dan saya juga takut kalau-kalau saya akan memandu mereka ke saqar
memiliki banyak hati bukanlah sesuatu utk dibanggakan..
melainkan sesuatu yg hina..

sungguh..
saya jelik bila mereka-mereka itu memberikan pujian yg entah apa-apa..
pujian yg terkadang buat saya lupa ttg hakikat kejadian..
yg kadang-kala menjadikan saya begitu hina..
jadi..apakah saya perlu berbangga atas sesuatu yg hina..??
sedang hati sendiri masih belum mampu dididik..
supaya bisa tersentuh tatkala mendengar ayat dari langit..
apakah bisa utk saya mendidik hati yg lain pula..??
seperti ketam mengajar anaknya berjalan barangkali..

wahai mereka-mereka di luar sana..
maaf..saya masih belum mampu utk memberikan hati buat kalian..
bukan kerna tak ada yg bisa buat jantung ini berdegup kencang..
tapi kerna hati saya ini telah dimiliki..
oleh insan yg menyintai saya seikhlasnya..
dan seharusnya saya membalas cinta yg mereka berikan..
kerna bahagia itu milik mereka...



0 criticS: