Sunday 24 June 2012

lately asyik krisis je
kadang2 utk hal2 yg remeh-temeh je
minggu lepas je dah berape kali gaduh
"sy ni satu keperluan awk je"
 "dah la.men tarik tali lak.sy nak tido"

lagi..Jumaat lepas aku balik kL
ingat nak balik sendiri..naik bas..naik lrt g umah Kak Mira
but then, pagi Jumaat tu macam nak settlekan job application
jadi mintak tolong Asri pick up sbb takut takdan nak sampai b4 sunset
sampai TBS awal, dlm pukul 5 camtu, then text Asri
"sy mandi jap pastu dtg"
"kol 6:30 la tu.hurm.."
"6"
entah kenape aku mmg rase dia akan dtg lambat.. as usual..hurm...T_T
heyyy minah kenape kau nak emo2 plak!?
sebabnye sampai awal kan kt TBS tu..(ulang lagi..)
jd macam penatla huha2 sorg2..
jd aku pun konon sbb dia janji pukul 6 pun terus la gerak p carpark @ level 2 cross jejambat ngan escalator laju2..
penat tunggu dah sambil ngunyah kopok ikan sira tu
lapar giler kot..
dah la berpeluh2 ramai org lagi la hot aku
pahtu mesej Asri bertubi-tubi (punyer la tak sabar aku)
sebab dah ramai org..jadi macam kena lebih hati2 je..
dgn mata yg rabun ayam ni
kudrat pun tak berapa dah sebab tu perlu kawen cepat2 supaya ada org bley jage (what the..)

"dah gerak ke belum? kalau belum sy nek bas je la"
"kat sg. besi.jammed"
ok..aku hangin sbb dah lebih 6:30 dah mana pergi janji manismu nk datang pukul 6
hangin lagi..sebabnya sebelum2 ni pun mmg selalu bg alasan yg sama
jadi aku hangin satu badan
then mesej Asri lagi
"nanti berhenti kat tingkat 3. kat area tiket bas tu. sy naik balik. panas n tak secure la kt sini"
gegeh la naik balik kat level 3..
sejukkk la sket hati aku ni kan...
kedai pun banyak
boleh la nak perabih duit beli shawl ke kasut kan
x sempat membazir Asri pun tiba (perghhh, 'tiba' tu!)

muke monyok sepanjang perjalanan
tak nak cakap ape2
sebab merajuk dia amik lambat (mengade arr kau)
"awk ok..??"
aku angguk je tak cakap pun merajuk sbb dia pick up lambat
dia tanya aku dah makan ke belum
aku angguk jer
area pukul 7:45pm camtu sampai rumah Kak Mira
ehh..???oh ok..
dia hantar SAHAJA ok.
memang tak bawak pegi makan pun T_T
heiheihei..!!
ko tau tak aku makan roti ngan kopok je all of the day..!!!???
turun kereta tak cakap apa2, tunggu dia pusing taknak bagi dia nampak aku pahtu cross jalan nak beli makanan
dgn mata yg x berapa nampak sbb silau 200 lebih
nak nanges pun ade
sampai hati....
and then lepas tapau tu nak gerak naik rumah Kak Mira
tibe2 Asri mesej

"jom makan?"
"sy dah beli burger"
"ok"
hurm...tibe2 pun jd hulk. dah marah2 si Asri bongek tu kaw2 silk of coz la apek sepet tak basuh b*r*k tu tak balas pun kan..
pahtu beta pun mencemar duli sms beliau,
"jom makan!"
"kejap, u-turn"
aku saje je siap lambat2 sbb sakit hati

hai lah Aida sayang..
punyelah kejam ko kat Asri ek..
hurm..taw kejam..tapi...sakit hati biler tengok muke dia tu macam xde perasaan
jadi utk dptkn lebih perhatian, kene merajuk! perempuan mmg kene merajuk!
tp..merajuk pun dia x reti nak pujuk
maka, haruslah beta mengamuk kan

makan bertiga dgn Kak Mira sekali
Asri ngokngek tu boleh senyum je tanpa pujuk
pffftttt...!!!
masa nak order aku pesan banyak2 sbb lapar giler kot
dah la x makan tengahari
pahtu aku alas perut ngan roti je
plus kopok ikan tu ha..fengggsan...
"Kak Mira, lapar....sian sy x makan dari tengahari"
"padan muka.sape suruh merajuk"

ohhhooohoii..!! berani kau menyampuk ye Asri Azhari depan kawan haku
dah makan2 tu kire ok la gak kan..
tapi sempat la gak aku cakap Asri kedeq
tapi, bley plak Kak Mira cakap gini, "bukan kedekut, jimat.."
pe lagi suke la kau ye Asri, senyum sampai ke telinga.
and then bila aku tanya Kak Mira kenapa kawan2 aku yg dah kenal Asri semua sokong Asri, Kak Mira jawab gini, "sebab kitorang dah kenal kamu macam mana"
ape lagi, mmg cinapek tak basuh b*r*k tu senyum sampai x nampak mate la kan
pfft...ok fine..!!sokonglah Asri semua..huh!

tapi..sebenarnya...terasa bersalah yg amat buat dia gitu..
tapi..salah dia gak memula kan..??
sape soh x bawak aku g makan?
sape soh dtg pick up aku lambat?
kan..??


0 criticS: