Sunday, 14 July 2013

sambil makan, sambil gurau-gurau kasar bersama yang tersayang

dia: awak nanti duduk kL k.. dengan saya
aku: eh bukan awak nak kerja kat batu pahat ke?
dia: (muke blur) ade ke??
aku: ade la kan?? tak pun awak kt kL saya kt bp ke?? PJJ
dia: taaaakkk.. dah kawen.. kena la duduk sekali.. awak nanti cari kerja kat kL je. duduk dgn saya
aku: hurm... abes tu... saya tak boleh mintak kerja kat itho la??
dia: TAK.
aku: (mencebik) abes saya nak kerja kat mana......
dia: hurm.. ukm ade, um ade, upm ade... dekat2 sini je la... ye SAYANG??
aku:  awakkk... awak igt senang ke nak keje kt tempat2 cmtu???
dia: boleeehhhhhh..
aku: (muncung itik tahap gaban)

sebetulnya...
aku belum bersedia untuk ke kota itu
belum bersedia utk pulang ke tanah kelahiran
tempat pertama aku menguakkan tangis
tempat pertama aku kenal dunia
seboleh2nya aku cuba mengelak dari ke tempat itu
biarlah ke pelosok mana pun..
utara, selatan, timur atau barat
biar ke benua lain sekalipun aku sanggup..
asal buat ke tempat itu
entah ada apa di sana sampai hatiku tidak tercuit utk mencari rezeki di sana..



ReActioNs:

0 criticS: