Monday 6 February 2012

salam dari hati ke hati
(tiru Zana Ahmad)
today, I would like to share my experience during viva voce la vida loca
huhu..bajet la kau minah

salam dari hati ke hati
masa open session seriously aku sangat2 tak satisfy
di samping cik Angelic Aida yg gagap tak sangka
tersyasyul2 nyebut omputeh
text yg kuar dari mulut aku bukan dari otak mahupun hati
mungkin secara zahiriah tampak lancar
tapi bila ia tidak dari hati
apakah kepuasan itu masih ada?
wajhi yg nampak naw serabutnye la hai ekau
napo jang?
hambek kau melaka ado, negeri sembilan ado
19 minutes ++ during open session
selain Q & A yg kelihatan seperti membaca text
seriously, muka den memang nampak penuh
tapi baguslah jugak kan...
nampak la yg aku ni buat neural network kan..
kalau tak serabut, tak dak la elemen neurat net di situ
hah dah melalut la.

masa close session pulak..
berdebar2..sebabnya..ni lah masa sebenar kite dinilai..
2 1/2 hours..+- la kan..
page by page
terlalu banyak komen sampaikan aku sendiri tak leh nak defend apa yg aku buat
apa guna publish paper kalau thesis pun aku tak leh nak defend
dalam kol 12 camtu, baru la sampai chapter 5
masuk utk close session td area kol 10++
i'm getting damn nervous when the examiner said,
 "saya tak nampak mana contribution utk 2nd & 3rd objektif awak"
disertai dgn muke dia yg nampak cam tesis aku tu cam budak diploma punyer tesis
bila sebut pasal objektif, aku memang dah bayang yg aku failed dah
ye la..cam psm kan..klu tak mencapai objektif, memang failed la kan
masa tu memang terbayang2 yg Prof. Mus gitau aku masa aku tanya ada tak budak yg failed masa viva
Prof kate ade, ayatnyer lebih kurang mcm ni,
"unfortunately, you're disqualified to receive this degree"
serious..aku memang dah terfikir benda yg sama jadi kat aku bila panel minta aku keluar utk diorang discuss ttg status master aku
after a while, aku dipanggil masuk
dgn longlainye langkah diatur..
mcm ketam jln bengkang-bengkok..
the chairperson, Dr. Rathiah Hashim yg bg result kat aku
"tahniah, awak lulus.."
"major correction, 3 bulan"
still blur.tak tahu nak cakap ape..
bila tengok balik tesis, tak banyak pun..
cuma mungkin stress kt dalam tu..
perasaan aku pd ketika itu..(ketika itu wehhh!!)
boleh tak kalau sy tak nak sambung phd?


0 criticS: