Friday 25 March 2011

dlm senyum ada duka
dlm ketawa ada tangisan
dlm ceria ada luka
entah bagaimana harus diterjemahkan
perasaan yg bersarang di hati
menyelak kembali sorotan peristiwa
saat diri terus2an menyalahkan dia atas apa yg diperlakukan
saat diri dikhabarkan berita ikatan yg telah terjalin antara dia dgn yg lain
sungguh aku tak betah
malah menidakkan takdir yg tertulis
"tak ada luka yg sembuh dgn cepat, melainkan dgn kuasa Allah"
jadi, kenapa perlu aku menidakkan betapa cepatnya cintanya beralih?
bukankah itu kuasaNYA?
apakah aku tak menerima & tak menghayati rukun iman yg ke-6 itu..??
ya Allah..
sungguh diri ini hanya insan yg penuh khilaf
sehingga terlupa menghayati sifat-sifatMU
yg mengadakan yg tiada
menghidupkan & mematikan
juga terlupa menyelam ke dlm diri
melihat kepincangan yg ada
hingga membiarkan diri dlm kegelapan utk suatu sela masa yg panjang..

namun..aku bersyukur..
atas kurniaanNYA yg tak terhingga..
dialihkan pandangannya dariku
dan dibekukan hatiku utknya..
serta dilunturkan perasaan kedua2 kami..
utk menjalani hidup yg lebih terarah kpd cintaMU
subhanallah..Maha Suci Allah..
syukran ya Allah..
krn sehingga ke saat ini..
aku mampu utk berdiri teguh tanpanya

andai ada cinta yg berlabuh..
maka ya Allah..
kupohon padaMU Ilahi..
Kau jauhkanlah kami dr fitnah dunia
Kau lindungilah kami dlm mcari sinar ad-din
Kau satukanlah kami atas dasar iman

0 criticS: