Saturday, 12 March 2011

seorang teman bertanya padaku, "nape aida x penah marah aban?"
bukan x penah..penah je..tp x se-hot aku hangin pd anmy
sbbnye..aban x mcm anmy...
sbb aban seorg yg x mengetahui
tp anmy seorang yg tahu & faham perincian apa yg dipelajari
tapi bile dia meluahkn sesuatu tu dgn telus
aku cam x ley terima dah
sakit hati hok..cam di++ gitu hok..?

tiap bait kata2nya aku pegang
bila mengingatkan dia yg dah abes menonton KCB Ramadhan
yes of cos i m8 excuses..no time busy working till nite n all dat (ckp omputeh bterabor)
tp sbnrnye cam poyo la plak alasan gitu kan..
so tiap2 mlm pas balik keje (aku balik kol 11++)
cube arr gak curik masa utk tgok KCB tu kan..
(pasni Sang Murabbi pulok)

pasal usrah perbincangan perkongsian pendapat yg tlah aku tinggalkan
bukanlah aku meninggalkan terus..
cuma dlm proses memperbaiki diri..secara perlahan2..
krn perubahan secara mendadak itu buat aku mcm kosong...
luaran je cam baik tapi dlm kosong
entahlah..being a silent reader of anmy.
bukanlah utk bf-gf sume tu
bukanlah utk mjadi fitnah buatnye..
tapi utk mengambil sedikit ilmu yg dia ada..
sedikiiiittt shj..
takkan berkurang pun kan..

dlm mjadikan diri lebih terarah menuju sinar..
dlm mendidik diri mnjauhi sifat mazmumah
dlm mjadikan hati lebih bergetar saat mdengar kalimat2Nya..
jadi buat anmy kesayanganku,
maaflah kalau2 akak ini seperti menjerumuskan kamu yg jiwanya penuh dgn tawadhuk ke 1 lembah kehinaan..
maaflah..akak cume inginkan ilmu itu..
utk memperbaiki diri..
supaya kehidupan lebih terarah
supaya kehidupan lebih bertamadun.
supaya kehidupan menjadi lebih baik dr seblum2nya..
mungkin salah kot bagi kamu..
hurm..x pelah
malas nak pk..(tp pasaipa ang dok pikiaq jgak?)
ReActioNs:

0 criticS: