Thursday 25 November 2010

tadi siang, aku memboloskan diri selama 2 jam ++ ke satu tempat utk leisure...
melepaskan lelah selama ni...
baik dari segi kerja & hati yg bengkak ni
expertise kat situ cakap kat aku yg aku kena dermatitis atau lam bahase melayunye radang kulit
oh patutla kulit aku bengkak2, merah serta gatal2 (sakit dowh)
aku rasa cam nak pengsan je dengar
ni ade sedikit info dr pakcik google (tp aku da translate jd BM)

dermatitis ni disebabkan oleh direct/indirect contact dengan bahan2 yg mengakibatkan kegatalan 
(cth:makanan mungkin) 
ataupun disebabkan alergik terhadap bahan2 kimia gitu..
rxn terhadap detergen, perfumes
atau apa2 solvent juga akan mengakibatkan iritasi tersebut..
cara mengatasi: boleh menggunakan steroid creams (oh bley la plak aku bayangkan dadah.ah sudahh..)

dermatitis on face


0 criticS: