Friday, 1 February 2013

kata Anas:
"sabarlah Aida.. lelaki memang camtu.. Anas pun pernah buat mcm tu dulu..nanti bila dia dah matang... dia ok la.. lagipun, lelaki tak suka kena kongkong.. Aida kena la sabar"

konklusi: si gadis minta putus tinggalkan si abg sepet sbb kata sayang tapi tak ambil port tak sedia lah apelah

kata Kak Zana:
"aku rasa Asri tu nak kat kau, tapi ye la.. dia nak rilek2 dulu.. cari duit... santai2... yg aku tengok la kwn2 aku so far lelaki memang mcm tu"
konklusi:  taknak pk kawen kn sbb nak enjoykah? jd utk apa propose dulu? buat stok..?

kata Ikha:
"biasa la Aida... Lan pun kadang2 macam tu.. tapi Lan pun ada cakap.. tu bukan bermakna lelaki tak sayang.. tak mesej.. tak call.. bukan bermakna tak sayang"

konklusi:  terpakselah perempuan mengalah padahal belum kawen aku tak nmpk knp kne ikut ckp boyfren

kata Kak Ham:
"saya rasa Asri tu dia baru nak faham awak.. bila dah jadi mcm ni.. barula dia cuba nak paham awak... baru la dia nampak.."
konklusi: masalahnya dah nk dekat 2 tahun relationship baru nak belajar memahami ke?

kata Kak Feresa:
"eh ko ngn boyfren ko pe citer..?? ke ko merajuk sendiri je..? tak terus-terang kate ko merajuk..??"
konklusi: masalahnya kalau gtaw aku merajuk, aku kecik hati, aku terasa hati, ada ke dia amek port..? selame ni aku je dok pujuk diri sendiri makan hati je kot

buat Muhamad Asri Azhari Basry,
pengganti hati saya yg dah hilang lama dulu,
saya cuba utk memahami anda..
saya cuba utk menceriakan hidup anda..
saya cuba utk membuat anda bahagia...
saya cuba utk membuat anda ketawa..
tapi.. sepuluh patah saya bercakap
sepatah pun terlalu sukar utk anda lafazkan
maaf, maaf & maaf
saya benar2 tak mampu utk menyelami jiwa anda
saya benar2 tak mengerti apa yg awak mahukan
cukuplah sampai sini saja
utk saya terus2an menangis utk anda
sebab airmata saya tak memberi apa2 buat anda
ruang utk kemaafan buat anda sentiasa terbuka
tapi sayangnya anda benar2 tak hargai peluang tu
anda benar2 melepaskan peluang ke-2, ke-3, ke-4 entah ke berapa saya tak tahu yg sy berikan utk anda
maaf, tapi sudah cukuplah anda menguji kesabaran saya
andai saja anda tahu betapa retaknya hubungan saya yg lepas hanya kerana api kemarahan tak pernah padam antara kami...
andai saja anda mengerti betapa saya cuba menggantikan hati saya yg remuk dulu
andai saja anda tahu betapa saya cuba utk menerima kekurangan anda
andai saja anda tahu betapa saya memikirkan yg positf2 utk anda..

anda memang baik..
tapi sayangnya anda tidak menghargai kehadiran saya di sisi anda
anda memang baik..
tapi sayangnya baik anda bukan utk saya..
anda memang baik..
mungkin utk orang lain...
saya tak minta harta menggunung dari anda
cukuplah sekadar tempat buat saya mengadu
tempat utk saya bercerita kisah sedih saya
kerana menjadi muka ketat seperti saya itu sebenarnya sgt memenatkan


nota kaki: kalau dah memang BUKAN empunya tulang rusuknya.. apalah daya kita utk terus2an mencuba mix n match... kalau diteruskan juga.. takut2  nanti patah pula

ReActioNs:

3 criticS:

aLiSh said...

Awak ni kesian asri tu. Bagila dia ruang untuk fikir. Awak kan muslimah yang baik . Kan akak dah cakap. Bg dia ruang. Bagi awak ruang. Doa dan yakin dgn Allah. Akak tau awak tension. Relax sikit. Buat je apa yang patut dulu 2 tahun dah habis. Ada dua tahun lg nak kawin. Kita tak mungkin boleh kenal orang dalam masa dua tahu. Kita mungkin tahu apa dia suka, aktiviti dia. Tapi hati dia kita tak tau. Kalau awak asyik tolak pendapat positif orang lain macam mana awak nak jadi positif. Gi makan cokelat pi. Bg endorphin banyak skt

aLiSh said...

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20070816225617AADlPDP

Siti Zulaikha Abu Bakar said...

hmm..sbarlah da...Insyaallah..doa bnyak2x..dielah pemegang hati asri...kte doakan smga dipermudahkan semuanya..Sabar itu mmg perit..tp Hasilnya pasti manis...just be postive k~..all da best dear