Monday 11 February 2013

siang tadi...
another guy who approached me pm..
used to actually...
dia invite utk aku attend walimah dia...
sembang2 mcm biasa..
zaman2 rumaja nan indah...
zaman2 hidung mancung dahi licin bajet hawt
zaman2 ke'blur'an tahap gaban bila org approach

malam ni...
bila kusingkap kembali memori lalu (ayatt...)
Mr. K..Mr. D. .Mr. A.. Mr. I... dan Mr.2 lain (vajet la kau Ennon)
yg aku tolak..
alasannya cuma satu
sebab..
aku tak mampu lupakan Syed
sebab..
aku tak rasa aku boleh menyintai mereka spt mana aku cintakan Syed
sebab..
aku tak rasa aku masih ada hati lg utk bercinta selepas Syed

malam ni..
sekali lagi airmata bercucuran
bukan sebab proses penolakan yg berlaku
tapi sebab aku telah melepaskan mereka2
hanya kerana "aku tak mampu lupakan Syed"
macam bodoh kan?
tapi itulah hakikat yg perit yg pernah ada dlm hidup aku
setia hujung nyawa
utk seseorang yg tak berbaloi utk kita tunggu
walhal hanya mempunyai ikatan hati
bukannya ikatan pernikahan yg mengikat hingga mati

menyintai..& dicintai itu sangat indah
tapi melupakan..& melepaskan itu sangat perit
andai saja aku tahu bagaimana utk membahagikan keduanya
pasti tak akan ada rasa kecewa...
andai saja aku tidak mengambil masa terlalu lama utk melupakan
pasti tak akan ada airmata..

tapi..
andai saja aku tak pernah kecewa..
pasti tak akan ada istilah ijazah kali kedua buatku bukan?

p/s:
hadirnya insan itu..
dlm keadaan aku berhati-hati memilih
begitu berhati-hati agar tidak kecewa lg..
apalah daya sang akal menidakkan kehendak hati
sehingga mengetepikan kesemua syarat
namu aku bersyukur..
kerana telah ditemukan dgn insan itu
kerana dia adalah insan yg sgt menghormati wanita
doaku..moga2 dia insan terakhir..
pendamping jiwaku..
khalifahku...
amiiinnn....




0 criticS: