Wednesday 6 February 2013

Along pegi LM
Intan & Acut cuti sem
Erny tidur rumah kawan dia (kot)
jadi boleh nangis sepuas2nya...
tahan2 la jugak tapi...
esok ada kelas pepagi kat induk..
harus bangun awal (tapi abc ni..)
sebab kena amek 2 bas..
bas pulak cuti2 sem ni suka men cak2 ikut mood dia..
jd itu juga satu cabaran...
utk mencari sesuap nasi
andai ada rezeki lebih..
bolehla tampung apa yg kurang di kampung.. (ok fine sile nanges hokey)

nak tidur tapi banyak fikir..
entahla..
bila kita bekerja dgn org yg work on duedate..
apa2 pun kena buat lelaju..
iye,,itu positive..
bile kene puji..ye..haruslah senyum tapi..
bila dipuji depan ahli2 lain & mendapat jelingan manja dr mereka..
oh itu sudah tidak bagusssss...
jadi tambah stress ye (sile nanges)
bila asyik terserempak je dgn ahli2 itu, saya harus senyum nampak gigi walaupun saya merasakan aura2 yg tak best

bila bace blog tngok status member @ FB sedih2...frust2..
saya jd turut sedih..nak pamper, saya tak mampu
sbb saya cuma seorang kawan bermuka ketat
nak pujuk tak reti... apatah lg menasihati..
jadi diam & bermuka ketat itu barangkali berkali2 ganda lebih baik bukan?
tp..diam tu bukan bermakna kita tak ambil port bukan?
saya sedih bila anda sedih...
moga2 kebahagiaan menjadi milik anda...
moga2 anda kuat dlm hadapi dugaan & cabaran..
kerana anda kekuatan saya..

bila urusan phD tak settle.. bila sana-sini org push kenapa kerja kata nak fokus
saya cuma boleh jawab,
"phD phD gak..duit pun nak gak..huhu"
tapi..tapi..tapi...andai saja mereka tahu..
betapa rapuhnya aku..
ya Allah..luaskan rezekiku..halalkan rezekiku...
agar aku dapat berbakti kepada keduanya selama mereka masih hidup..
abah..mak..
andai saja aku mampu utk turut membantu...
agar tiada airmata dari keduanya..
andai saja aku mampu memeluk mereka..
andai saja aku mampu menangis di hadapan mereka...
aku perlu kuat...
kerna aku sumber kekuatan mereka..
tempat mereka mengadu nasib..

dah la..
dah nangis teruk dah.
harus fokus utk esok..(padahal kerja kat sebelah buat2 tak nmpk timbunannye)
harus pakai cantik2 supaya nampak muda 
di depan anak2 ikan yg kacak's
sekian 

0 criticS: