Monday 14 February 2011



saat rindu berbisik..
sungguh..aku rindu dia..
ingin ku katakan padanya betapa rindu ini mengusik jiwa
ingin ku lontarkan padanya saat rindu ini berlabuh
saat jantung ini berdegup kencang..
sungguh..aku tak bisa meluahkan..
ya Allah..apakah yg aku rasakan ini..
sungguh..aku tak mampu....
terketar-ketar jari menekan keypad utk meluahkan rasa rindu..
namun..sesungguhnya muru'ah itu masih tebal
buat seorang nisa'..

helaian demi helaian cebisan pulpa ku carik..
sambil teresak-esak..
menahan rindu yg semakin menghuni hati..
sambil jemari ligat mengemudi sisipan di laptop
melihat kalau2 ada sesuatu yg bisa mengubat hati..
..satu nota "Cinta Suci"
cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan..cinta itu suci & bersih...seperti si anak kecil..tanpa sebarang noda & dosa...cinta itu terlalu mempesonakan..sehingga kadangkala manusia kalah dgn pesona cinta..tapi..cinta cuma tahu bercinta. ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan..
maka ya Allah..
kupohon padaMu ya Allah..
Kau hilangkanlah perasaan rinduku ini padanya..
kumohon padaMu janganlah sampai rindu ini membuahkan cinta..
bukan utk menidakkan fitrahMu ya Allah..
melainkan aku belum siap utk menemuinya..
menjadi belatinya..
beriringan bersamanya mencari redhaMu..
kerana aku hanyalah hambaMu yg penuh khilaf..

ya Rabbi..
Kau ubatilah hatiku yg tertaut padanya..
kerana hanya Kau Maha Pemilik hati..
betapa jiwa ini layu & sayu ya Allah..
mengharap kasih dariMu..

ya Allah...
sedang diri belum cukup terdidik..
apakah aku mahu menjadi penunggangnya ke an-nar
bergelak-ketawa di dalam sana??
ya Allah..
kumohon ya Allah..
Kau lunturkanlah perasaanku padanya..
kerana aku benar2 tak bisa..
membahagi dua cinta...

0 criticS: