Sunday, 28 December 2014

Asri datang Pt. Raja.
Cuti 4 hari.
Rabu sampai malam.
Ahad sat2 tadi dah balik.
Sengaja aku biarkan dia balik awal.
Sebab sakit hati.
Tak makan tak apa.
Kelibat dia pun tak nampak depan rumah tu.
Tadi nangis lagi.
Hempas pintu lagi.
4 hari ni dah 2kali aku buat perangai.
Sebab frust. Sebab sakit hati.
Masalah rumahtangga memang kena bawak berbincang kan.
Aku dah WhatsApp dia masa kali pertama aku mengamuk utk 4 hari ni.
Aku anggap dia faham apa yg aku nak apa yg aku kurang.
Tapi tadi jadi lagi hal yg sama.
Aku jadi tak tahan dgn sikap dunno seorg lelaki.
Aku menangis sepuas2nya tadi.
LOSER kan aku?
Ada jugak carutan yg menampakkan betapa hodohnya aku tadi keluar.
Tapi tak banyak mcm selalu.
Mungkin perlu ikut cara dia.
Diam membisu seribu bahasa.
Ikut hati aku nak call dia suruh dia balik sini.
Aku nak salam dia peluk dia cium dia.
Dgn harapan dia faham hakikat seorang isteri.
Tapi mungkin aku tak cukup solehah utk seorang suami yg menikahi aku.
Dalam hati rasa sakit. Rasa kecewa yg tak tergambar.
Sudahlah. Selesaikan mana yg dah bermula.
Asri? Simpanlah sayang & kasih utk dia dalam2.
Sekian.

ReActioNs:

1 criticS:

ikanbesh said...

sabarjela.. mmg da kenal ko,, marah x kemana pon.. hmmm
aku rindu ko, ham, shikin... masa sgt x mengizinkn aku skrg.. aku rse mcm nk berenti kan masa jap..
ni tgh stress blog hop jap... psl baby tu... xpe.. kdg2 lebih kurang ko mengharap mungkin lebih mudah ko dapat.. tapi jgn lupa doa n usaha... gambateehh uols.. nampak mcm bahagia ko n asri.. aku doakan semoga korang lebih matang dlm usia perkahwinan yg bru sesgt tu... jge diri oke