Tuesday 6 September 2011

hari ni ada TIGA benda yg aku nak cerita
firstly tentang en. fruithati yg dah dapat kerja baru
kat Teliti Networks suka hati aku je padahal Teliti Computers Sdn. Bhd.
tahniah ekk en. fruithati...
alhamdulillah..praise to Allah for this momento..
ehem2 kalu camni blew lew kitew kawen awal ekk..ekkk....ekk....
(read: mood tak sabaw nak kawen)
untunglah kau Aida
dapat cincin hambek kaw gedebuk besaw bersinaw2 sakit mata den 
serba berdiri lagi tuhhhh
(ehekk..berangan OK)
sy heppiii syangat hari ni..
pasaipa..??
entah ye..tiap2 kali chatting ngn en. fruithati pun memang hepi semacam ja
tapi mak dah pesan..
jangan hepi sangat..
takut nanti tak jadi cam dulu..
(dulu..???aku penah berchenta ke dulu??)
huhu..takut gak sebenarnya..
moga2 dialah khalifah; tuan punya tulang rusuk yg aku pinjam ni
(ececehh....tipu naw..Nabi Adam jer yg kasi pinjam tulang rusuk dia kt Hawa k..hang tu dr makpak hang lew)
di kala mood raya yg sebenaqnya masih tebal setebal kertas double A ni ha
(double A utk Asri Azhari...huhu)
hurm...la ni bila dok tahniah2 kt en. fruithati yg dah nak 2x tukaw kejew..
aku dok mikior pasaipa aku ni tak dak keja lagi..
cane ni... maw kawen....sob..sob..sob...
hurm..lepas ni en. fruithati pastilah akan jadik se'bz'2 nyer kan..
dah tak ley nk datim2 dah... sob sob sob gak agy...
hah Asri ko kalu pasang len jage ko ku sunatkan sekali lagi hahahahaaa
(hesh3x..18sx)

2nd hal yg aku nk citer ni pasal kawen..
i juz meet my lil petbro b4 balik Pt. Raja ritu..
he said he already engaged...
t'kujat makk..
he's only 23 OK.....!!!! 
belajaw tak habis lagik tp dah nak kawen
(oh ini statement org jelez xley blah pasal kene tunggu lg 4taon utk en.fruithati dtg minang) 
tp kan.. bile interview2 dia..
rupe2nye dia dah menyimpan masa dia start degree dulu dah..
dah ada perancangan awal...
siap dah habis bayar hutang ngan dah beli rumah OK ngn cik tunang dia..
siap nak bagi hantaran 12K utk cik tunang dia
(oh mahal lagi en .fruithati nak bg aku)
huhu..aku malas nk citer lagi..
jelez tahap gaban OK..
bila dia kata dia dah tua
tu yg buat aku t'fikir tu..
kalau kau 23 tu dah tua, haku yg 25 ni kira muda rumaja lahh..???
oh rasa maw wat amali penyembelihan jerr

the third thing...
aku mmg baru je taw sat2 td..
bila ada someone inbox aku kat fb...
and surprisingly that someone asked me 'bout this
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
.....
perasaan..???

ada satu ungkapan ringkas yg disebut beberapa kali di dalam kalamullah
"kun [jadi] maka faya kun [jadilah]"
sungguhh...aku beriman dengan qada' dan qadarmu ya Allah..
maka ya Allah...
ku mohon ikhsanMu dan rahmatMu..
dalam mengharungi penghidupan yg akan datang...
sesungguhnya Engkau lebih mengetahui apa yg tidak kami ketahui..