Sunday, 24 April 2011


"nk nyibuk ckit bole? hmm tp ko jgn pk mcm2 lak k.. anggap je ak gila mlm ni..ok?"
"hmm.. kisah x klu 1 ari nnt ak suka ko?"
"can we be a couple?"
terkujat siamang kau..
seb bek tak melatah mak.. nyahhh..
terkebil-kebil juge ye..
bukanlah ini kali pertama soalan ini ditujah pd aku oleh seorang lelaki
(ape ko nak ckp sbnrny.ko nak ckp ko femes la tu kan..??)
tapi dari yg seorang ni..
buat aku benar2 tak keruan
(euww..tolonglahhh..perlu ke jadi cam jiwang2..??)
seriously..jiwa jadi tak tenang..
ohhh.. di mana ketenangan aku selama ni?
di mana kekuatan aku selama ni??
di mana juga kekerasan hati aku selama ni??
buat apa pun tak leh fokus OK..
rase cam nak nanges je..



aku: awak, cane ekk kalau jiwa tak tenang..??
cik eima: (sambil tersenyum) awak cuba la berzikir..
aku: tapi saya tak tahu..
cik eima: (buat muke pelik's yg wat aku rase nak tampor)
aku: maksud saya, dgn cara yg lebih teratur..
cik eima: camni..awak start dgn istighfar.....
panjang lagi sebenarnya dia explain..tapi aku dah lupe sbb tak salin kan..

tentang soalan gile kentang lelaki itu..
oh..sesungguhnya aku juga merasai hal yg sama..
hati ini seperti ingin melonjak dan menjerit,"yes, I do..!!!"


namun begitu, apalah dayaku utk menggantikan fitrah itu dgn sesuatu yg mendahuluinya dlm keperluan..

apakah mampu utkku membahagi antara keduanya..??
apakah mampu utkku bertindak secara waras..??
maka ku pohon..Kau lindungilah agama kami..
Kau lindungilah hati-hati kami dlm apa2 pun yg kami lakukan..
sesungguhnya Kau lebih mengetahui apa yg tidak kami ketahui..
(oh bergenang kau air mata mak..huwaaaa...)

p/s: kalau memang itu sebuah kebaikan, 4JJI pasti akan memberi kesempatan pada saat yg tepat
ReActioNs:

0 criticS: