Friday, 10 December 2010

wahai cik hati...
maaf..aku tak sengaja....
dalam segala pertanyaan "kenapa" & "kalau" yg diajukan oleh rakan2..
rupa-rupanya aku tlah menempatkan dia dlm hati aku..
antara sedar @ tak..
cuma yg aku tahu, bila dia bercerita ttg gadis itu..
masa tu la hati ni tiba2 pun terasa pedih...
mcm masa mula2 putus cinta...(oh aida ko mmg koya)
jln terbaik..
melarikan diri ke tempat yg membuat aku tenang..
dalam bas, dgn berbaju kurung 
(x perlu nak citer detail gini kot)
mmg tak bajet nak balik umah..
bley la plak aku dok teriak2 lam bas..
(seb bek la celak aku tak cair)

ya Allah..
apakah perasaan ini ya Allah...
aku benar2 tak sengaja...
aku terlupa....utk mohon dijauhkan hatiku dr berpaut pd insan itu..
mohon dibekukan juga hati utk insan itu..
pedihnya ya Allah...
ya Latiiff..
aku memohon ketenangan hati yg sdg bergelojak ini ya Allah..
kau lindungilah aku dr insan itu...
krn aku belum boleh utk berbahagi kasih..

pedihnya...terasa seolah-olah hati disentap keluar..
apakah perancangan yg tlah tertulis untukku??
pada rakan2..Anas, Suhanis, Cik Eima & Ba'am..
terima kasih...
kerana risaukan saya yg entah apa2 ni...
terima kasih atas segala dorongan & nasihat..
doakan saya lebih matang & tak mudah memberikan hati pd mane2 pengemis cinta..
(oh kasaq na bunyinye aida)

"kadang2 kan aida, kita terkena dugaan bukan sbb Allah tak sayang kita...
cuma Allah terlampau sayang & nak sampaikan mesej kat kita..
dlm bentuk yg kita tak sangka.."

tapi..
sebagai manusia biasa..
persoalan "kenapa" itu mesti ada..
walaupun dr segi luqhah aku tahu yg "kenapa" itu seringkali dikaitkan dgn istilah "berperang dgn Allah" tapi kenapa ye..
kenapa perlu aku ditemukan dgn insan itu...

"mungkin saat & ketika pertemuan ang dgn dia..
pasangan sebenar ang juga sedang mengalami fasa yg sama
menunggu masa yg sesuai utk sama2 menerima diri seadanya..
atau mungkin juga..
utk ang menjatuhkan ego yg ada sekarang.."

ye..mungkin..
sbbnye..dgn dia..
aku banyaaaakk mengalah..& memaafkan...
dah tak de "aida" yg cepat melenting lagi..
itu juga sebenarnya satu perubahan kan??
satu hijrah kan??
jadi..bila hubungan yg baru tu tak menjadi..
tu maksudnya masih banyaaakk lagi la yg perlu diubah kan??

jadi..oleh itu..sementelah..haruslahhh...(tiba2 je)
tahun baru 1432 ni..
aku perlukan perubahan..
dahulukan mana yg perlu..
belajar itu kan ibadah...
cinta itu hanyalah fitrah manusia..
ibadah itu kalau tak dibuat..berdosa kan..??
mungkin ini peringatan..
supaya aku menjaga  'ikhtilat' ku
hurm..


ReActioNs:

0 criticS: