Monday 6 September 2010

saat hati meronta-ronta menafikan apa yg dirasai..
sungguh...dia bukan pilihanku..
tapi mengapa sang akal selalu memikirkannya??
doa dipanjatkan..
moga dipermudahkan segala urusan...
komitmen itu susah bagiku..
apatah lagi bila dia yg berlegar2 dalam kepala hotak..

"jodoh itu kan rahsia Allah"

semakin kuat menolak, semakin dekat aku padanya..
tapi boleh kan kalau aku memohon supaya dijauhkan aku darinya?
bolehkan aku memohon supaya dibekukan hatiku untuknya?
bolehkan jika aku memohon supaya jauhkan hatinya dari berpaut padaku?
cinta itu..
biarlah boleh memudahkan aku menyintai ya Rabb...
cinta itu...
biarlah menjadikan aku seorang anak yg taat pd kedua ibu bapa..
cinta itu...
biarlah aku tak ada perasaan utk menafikan hakikat bertautnya hati ku ini..
cinta itu..
biarlah tak ada sakit di hati dek melihatnya bermesra dgn gadis-gadis lain..
ohhhhhhhhhhh....

1 criticS:

Anonymous said...

hati2 dalam memberi hati..
saya suka ayt itu.. +_+