Thursday 17 June 2010


ramai yg menegur...
bukan aku sengaja mengabaikan...
cuma tak nak terlalu memikirkan....
bak kata aqill "the man with white shirt told me"
kerna aku juga begitu..
setelah terlalu lama bersarang..
mungkin masih boleh tunggu..
sehingga selesai satu perkara..
jadi haruslah aku cepat2..
menghilangkan kegusaran insan tersayang..
atau mungkin..
ia satu tanda..
untuk satu pengorbanan..
yg diperlukan utk menyambung kembali ikatan yg hampir putus.
seperti saat kelahiran yg disambut dgn penuh tanda amaran..
sesungguhnya aku sedih
kerna diri belum menjadi yg terbaik
masih belum mampu berbakti pd mereka yg melahirkan aku..
masih belum mampu membuat ibunda menyatakan "anakku..syurga untukmu"
masih belum mampu menyaingi si kakak..
dlm berbakti & mematuhi segala arahan & nasihat..
kakak..
sesungguhnya aku sgt menyanjungimu..
sedari aku kecil..
dan sehingga kini...
kerna taatnya kau pada ayah & ibu..
kerna pengorbanan yg kau lakukan..
dlm mengejar cita2 & cinta..
bersesuaian dgn namamu yg membawa maksud "gemilang"
sesungguhnya aku bukanlah se"gemilang" itu..
sesungguhnya aku hanyalah "cahaya" yg suram..

0 criticS: