Wednesday, 27 January 2010

"lepas phd awak nak buat apa??"

gosh.bedebush..!!!
itulah yg terkeluar dari mulut dr.rozaida masa aku jumpe dia semalam.
hahaha..yg ni pun terkontang-kanting..
ni kan plak phd..
perasaan hasad dengki bulehla..(tp xde la aku ckp cegini kt dia)

"awak kene merancang, aida.."

entahlah..aku pn xtau..tapi ni la jln yg ak pilih..
keje pun x wat..
asyik hupdate blog je..
ritu masa jupe kak mira, sembang2 ngn dia..
ok..dia skang kene wat coding html...
which i like most..
rasa cam aku patutnya amek master edu. la plak..
@least aku dpt buat apa yg aku suke kan...
but 1 thing that still lingered on my mind.. (baca je pun sbrnya)
apa yg syudat ckp kt acap, hubby dia (arap2 akan selamat melahirkan ye syudat)
"kalau semua benda jadi seperti apa yg kita rancang, x guna la kita belajar"

saloo aku pertikaikan..
aku dapat C- utk subjek data structure, kak ham dpt A..(da cukup bangga tuh dpt lulus)
manalah nak sama aku dgn dia kn..
aku yg kureng bijak ni..
apatah lagi terpaksa bergelumang dgn formula2 maths yg aku 'sayang' sangaaatttt ni..
hatta seraya itu terngiang-ngiang di benakku kata-kata luqman al-hakim (ayat sastera sedikit ye)
"tak ada siapa yg bijak secara semulajadi melainkan dia belajar....& work for it"

ok..ok....motivasi diri di pagi hari..chaiyo2
dr.rozaida
dr.nazri (supervisor kak ham)
dr.lokman (suami dr.rozaida)
dr.aida (huhu)

nota: gamba2 ni gamba yg dr.rozaida letak utk exhibiton 4-6feb ni...abes comei gamba aku dia letak

ReActioNs:

1 criticS:

鐵火卷John said...
This comment has been removed by a blog administrator.