Monday 25 January 2010

ok ppl...
as the entry title is "entry terkebelakang"
(it shud be terke belakang..'ke' adalah kata penghubung & 'belakang' adalah tempat.soshud be ada jarak OK)

ini entry sepatutnye hamba post pada hari sabtu lepas..
sabtu lepas Sultan Johor, Sultan Iskandar Al-Marhum Sultan Ismail telah mangkat..
Takziah kepada seluruh kerabat Johor dan seluruh rakyat Johor
(walaupun ku bukan rakyat Johor, tapi sudah lama berada di sini nampaknya)

skunk ni kalau bukak webbie cam fb ke, fs ke, ms ke etc..
dia akan kua annoucement cam kt bawah ni:

yg after classs hour tu mmg ade
tapi yg tang kat bawah tu..
Arahan berkabung utk semua warga UTHM ye..
memandangkan ia adalah 'dan' bukannya 'atau'
Jika kedua2 kes adalah benar, maka keputusannya adalah benar & bernilai "1"(huhu..apa sebenarnya)
Disebabkan saya seorang staf dan juga mahasiswa, nilai yang dibawa adalah 1 & 1, maka hipotesis ini dibuktikan benar..
Hari ini saya memakai tudung putih. Esok x pasti lagi ye. Sebab saya hanya ada 1 shj tudung putih (ni pn tudung konvo)..

Ini pula pada hari kejadian tersebut, saya bersama 2 orang pelajar sarjana pendidikan teknikal (bakal2 lecturer ni) iaitu kak mira & kak jiha telah mengeluarkan diri ke bandar batu pahat.
ke semua shopping mall yang berada di daerah ini.
lokasi pertama: the summit (beli barang elektronik di kedai charlie)
lokasi kedua: carrefour (beli penyidai kain.saya telah dinasihatkan utk membeli penyidai yg agak mahal supaya lebih tahan lama..ohhh..sesungguhnya aida husaini adalh seorang yg kedekut)
lokasi ketiga: square one (sbb dlm ni ley usha2 handbag+kasut kt parkson..sy sgt teruja..ni 1st time sy pegi parkson kt bp ni...best gak.xyah susah2 g sogo nk berebut2 beli beg kn.ok..next gaji plezz)
lokasi keempat: bp mall (kerna kak jiha ingin meng'usha' handbag guess..& beg lain2..bpmall tutup kol12 sehh..ade ke sultan mangkat p tutup lmbt..ni klu kt jb ni..abes arr derang)

total wang yang saya habis..about RM9++
huhuhu..saya sangat membazir bukan..??
seb bek saya x beli tv..(ye...sbb tv rosak)
kalau x sebab minggu ni saya ingin bercuti ke langkawi (ehem2)
sudah pasti saya beli tv 21inch itu...santek2x...

huhu..
pulang di rumah, barulah saya jenguk2 nset..
eh ada mesej la..
dari seorang rakan lama...
"Slm.. Aida, jmpt dtg mjls pkahwinan aku ye.. 7/2 nt.. Hrp ko dpt hdr aida, tlg smpikn kt kwn2 len ye.. Aku rsau kalu2 ada yg x smpt bg tau."
Msg ini buat saya susah nk lelapkan mata.dup dap..dup dap..
Ini mesej ke-2..
Sebelum ni, dia bagi alamat sekali..
Kami xde la rapat sangat.. X sekelas..Sekelas pn time form 4..
Tu pn 2bulan sebleum saya mengeluarkan diri saya dari sekolah perempuan yang berhadapan dgn library klang itu..(masih adakah library itu di sana??)
Tapi saya rasa sayu...Bkn x nk pegi...
Tapi 4-6feb ni, saya terlibat dengan pameran di pwtc..
Xpasti lagi pulang ke Johor hari sabtu atau ahad...
Tunggu shjlah meeting jam 3ptg nanti..
Saya ingin sekali pergi..
Meraikan majlis rakan2 (wlaupun saya tiada lesen apatah lagi kereta)
Moga2 saya dapat hadir ke majlis perkahwinan beliau..
rasa bersalah cheq kalau x dpt pegi..
~gambar hanya hiasan~

4 criticS:

kazmyra afkar said...

oh bakal lect ke ni..
bagus2..
hadapai student dengan sabar...

Anonymous said...

mak oi.. byk nya duit kak eyeda abis..
shppg skan ne.. uit.. :)
mmg cntIK kak eyeda pki smua puith.. :)
mcm org nk nikah la.. klu ada fesyen2 ckit bju tuh:)
*jimt dan kdkut x sama kak eyeda.. * haha

EyEdA said...

ﮐذﻣﯥﺮﺍﭬﮐﺎﺮ ; cRazYgUrL ^ kaZmi3rAfkAr:
huhu..saya bkn bakal lecturer..say hanya org biasa yg cuba utk mencari duit lebih dgn belajar & bekerja secara serentak

Anak Gemilang:
huhu..gambar hiasan tu masaa akak g btn..masa degree lu..sbb derang kate klu x g btn xley grad..akk xbyk tdung putih.ni pn bru je beli ni.

鐵火卷John said...
This comment has been removed by a blog administrator.