Friday, 28 August 2009

9:26 pm
ak kt smc. ditemani jannah.mmber ak kt m3x gopeng lu..
dia dtg uthm ni coz nk bncg psl master dia tu..
even sdikit lmbt jupe dr. tu..(lmbt byk sbnrny)..sume setle..skali ngn geran utk pasca siswazah skali dia dpt..
so xyah la isaw lg sal pmbiayaan pljrn kn..aja2 ye jannah
khadirannye di cni..sdikit sbyk mngingatkn ak ttg se2org..
biler dia mnunjukkn ak & rkn2 skrja ku wajah2 insan itu..
mgkin..slpas ak x lg mnerima sebarang gmbr & warkah drnya...

hurm..ak dtg cni pn sbb nk amek cmra abg lin yg ak pnjm..juge nset daun buruk ak tu..
btry asyk kong jer..cmpak kng kt dinding.
mlm ni..ak rse sdikit tenang..ntah knp..dlm hati yg bkecamuk ni..ader sdikit ktenangan dlm diri..
mgkin..sbb ak tlah mnunaikn t/jwb ku sbg seorg muslimah..
hari ni byk bende yg blaku..
pagi td kami t'miss sahur..
pdhal msak byk..
(ak ngn jue masak taw..ank dara & bride-to-be yg bru nk blaja masak kn)

mse bgun2 tu..hurm..ak t'menung sketika..
ape yg tlah ak buat..& apa yg tlah kami wat pd mlm tu..
scra x sngaja..hati ni tlah ditutupi oleh bintik2 hitam..rsa b'slh & b'dosa ttap ada..
bile igt blik ape yg ak post b4 ni..

"Allah menepuk bahu kita utk mberikan sdikit p'igatan.."

syukur krn DIA tlah m'beriku p'igatan tsebut..

pagi td..
skali lg ak mnerima suatu kejutan..
yg pastinye dr insan yg sama..
yg mbuat ku tsenyum..yg mbuatku mnangis..dialah racun..dia jugalah penawar..
entah utk apa kehadirannya dlm hidup ak sjak akhir2 ini..
di saat hati ini mula utk menutup ruang utknya..
& ak mula b'fikir..
rupa2nya slama ni dia..bkn kak enin ...
bkn juge adda...bkn juge najmi..

rse geram..mrh...sakit hati..bese lah..
mcm ape yg seorg kwn tu ckp
"klu x cari psal..mmg bkn eda lah"

Begitu berharga kehidupan ini
Bagi mereka yang tahu menghargai
Mengapa terdorong oleh perasaan
Kalau turutkan hati diri menjadi korban

hati ak sdikit t'usik dgn lagu ni..
aisey..lagu2 kt sinar ni mmg jiwang2 lar..
da lme ak x dgr...

pg td juge..kakchik alish yg comei tbe2 tny ak
"knp asyk tules psal dia je?"
"smpai bile bru ley lupe?"
"brpe lame lg nk tgu?"

sort of cmtu la soklan dia..
& soklan tu buat ak kelu..
jwpnnye sama je..
"ntah..."

"syg tu..bile kte x rase sakit,sedih,suka @ gembira bile kite buat sesua2..
sme la mcm kite buat sesua2 yg jht pd diri kite..ade x kite rse sakit..
or bile kite wat sesuatu yg baik utk diri kite..ade x kte rse suka.."

simple..sempoi..tp tu la kate2 seorg kwn yg x brape ak nk suke lu ngn cre dier..
ak da janji pd diri aku..
there's no more post bout dat person..
maaf la kakchik..maafla jue..maaflah kak ham..kak mira..kak ieda..
(dr.rozaida skali ley??)

aku..
dah lukekan hati ak yg 1 lg...
tp..
hati ak yg di sini juga turut t'luka..

esok..
ak nk blik kL..
bt caves sbnrny..
umah abg lin..
saing ngn jannah..

raye taon ni..
raye yg ke-2 ak tnpa dia..
utk si dia yg dia yg disayangi...
trima kasih krn hadir dlm hidup ini..
mbimbing diri ini saat ku hmpir jtuh tsungkur..
namun..sayang & cinta itu pastinya 2 perkara yg b'beza kan
utk si dia yg dicintai..
moga sihat2 slaloo..
kite x taw kn ape yg ALLAH peruntukkan buat kite..
kite same2 merasainye..
nnti kite akan rse yg hidup kite ni sbnrny tlah diatur..
cume..
kite cume p'lu b'sabar..
ape yg dilalui ni..bykk mengajar kite erti kehidupan...
hidup yg x pernah ptus dr suka duka..pahit maniss..
atas apa yg b'laku ni..
ak yakin..
ini tanda DIA syg sme kite..
biarlah hny kau & ak je yg mngerti hikmah di sbalik semua ni..wlupun kita saling m'benci..
biarlah rahsia itu kekal..tsemat rapi dlm lipatan kenangan..
krn itulah janji kita...
wlu ape pn yg t'jadi...

"kita dah x semakin hijau..
walaupun hijau itu sejuk mata memandang.."

maaflah andai diri ini m'cipta kekusutan buat insan yg dicintai & disayangi..
krn ak hny seorg insan biasa..
spt kamu...
yg x pernah lpas dr sbrg kekhilafan..


Biarlah saat "membatalkan air sembahyang" - ITULAH kali pertama
memang wudu' anda dibatalkan...

ReActioNs:

5 criticS:

eryn yg chumei said...

dear sista eyda,
eryn owez be wif U..
semoga akk akan berjumpe dgn jodoh yg lebey lebey baik dr yg dulu3
lov u owez.

iJaM said...

Aku mcm biase dgr jek phrase2 di ats...
knape yek...
wahahaha~

Ain said...

hugss~

Thanks, aida. For including me in ur life.

Life wasn't cruel.
We made it be.

Jalan tu biar ke depan.
Tapi, sekali sekala kita perlu toleh ke belakang untuk ingatkan kita agar tidak ulang kesilapan yang sama.
Cuma, jangan asyik menoleh ke belakang hingga kita lupa apa yang ada di depan.

take care

Anak Gemilang said...

kak eyeda syg..
kita x tau apa yang Allah peruntukkn utk kita..
tp.. wlu mcm mana kte rncg..
mmg klu bukan utk kita..
smpi bila2 pun..
dia xkn jd milik kita..

kak eyeda...
oura phm perasaan akak....
memang payah kte nk lupa pada org yang pernah mengetuk hati kita.. .
tp..
cinta dan keinginan utk memiliki ADALAH 2 PERKAra yang berbeza..
kak..
kte kena kuat..
kak.
..
akak kena kuat..
sebab..
klu akak x berubaha utk hari ini...
smpi bila2 pun akak xpt lupakan dia..
sebab..
hati kita cuma 1..
klu la hati kte ni byk.. huhu..
kak eyeda..
sabr la yer..
klu mmg dia dh pergi dr hdp akak.
akak kena redha..
klu dia dtg kmbli..
erm....
akak kn pk2 dlu..
klu apa yang akak trima skrg..
bukn spt yang akak bygkan..
lboh baik akak luapaka smuanaa=ya..
kptsn di tgn akak...
*take it.. or leave it*

EyEdA said...

eryn: pastilah.
xkn asyk eryn ngn apis je kn

kak ain: huhu..mstila..
akk rolemodel bg sy taw..
igt g pe akk ckp lu
"klu da cntik..pkai ape pn cntik gk"
mgkin..sy t'lalu mmndang atas ape yg mninggalkan..
smpaikan hati ni cam da beku..

ijam: tu la psal..ak pon cm bese dgr je ayat2 tu kn..hoho..
nway..thnx..

oura: huish..ni sume ayt akk kasik kt kamu ni..hik3x..
sdar x sdar..
akk hmpir2 mlupekn dia..
mgkin..saat akk nk mlupakn spnuhnye tu.akk diuji dgn khadirannya..
akk p'lu lbey kuat kn..